برخورد موتورسیکلت‌ها در سبزوار یک کشته و ۲ مجروح داشت (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) فوت مادر ۵۰ ساله و فرزند ۱۵ ساله‌اش بر اثر گاز گرفتگی در مشهد | مونوکسید کربن ۶ نفر را راهی بیمارستان کرد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ورود موج جدید بارندگی به کشور از فردا یکشنبه | پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در هفته جاری (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات جدید از زلزله در اردبیل (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) زلزله اردبیل را لرزاند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارز ویژه سفر حج در خراسان رضوی از فردا کجا توزیع می شود؟ + آدرس جنازه چهار نفر در یک مجتمع مسکونی در خرم‌آباد کشف شد آغاز عرضه ارز ویژه سفر حج از فردا (۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) ارسال اطلاعات نسخ دارویی بیمه‌شدگان تامین اجتماعی برای پرداخت بیمه‌های تکمیلی پبش‌بینی هواشناسی خراسان‌رضوی و مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) | آغاز روند نسبی افزایش دما از امروز در استان جزئیات افزایش حقوق، عائله‌مندی و حق‌مسکن بازنشستگان تأمین‌اجتماعی اعلام شد | افزایش حقوق‌های اردیبهشت چقدر است؟ فرصت دانشگاهیان برای ثبت نام یارانه اعتباری خرید کتاب + جزئیات کلاهبرداری هزار میلیاردی از ۱۴۶ نفر در پوشش پیش‌فروش خودرو در کرمانشاه (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس پلیس راهور فراجا: رقم جرائم رانندگی فعلا تغییر نکرده است تا پلیس + ۱۰ نروید؛ آنلاین خلافی بگیرید! کاهش آمار ازدواج به‌دلیل پیری جمعیت | افزایش زایمان زیر ۲۴ سال دستگیری ۳ شکارچی غیرمجاز در مشهد (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدئو | اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران در پرونده «سرویس اسکورت» دستگیری زن سارق طلا از کودکان در بیمارستان‌های مشهد + عکس ادامه واریز مستمری و حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی | زمان دقیق پرداخت معوقات حقوق فروردین مشخص شد
سرخط خبرها

کسب مجوز گردشگری سلامت توسط ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی در خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۹۴۲۹۳
  • ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کسب مجوز گردشگری سلامت توسط ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی در خراسان رضوی
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۴۰ بیمارستان و مرکز درمانی مجوز گردشگری سلامت را کسب کرده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، شاپور بدیعی این مراکز را شامل پنج مرکز دولتی، ۱۶ مرکز خصوصی و ۱۹ مرکز درمانی جراحی محدود و درمانگاه تخصصی برشمرد و اظهار کرد: همچنین ۱۳۱ شرکت گردشگری در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سایت این دانشگاه ثبت و دارای مجوز فعالیت در حوزه سلامت هستند.

وی افزود: بر اساس آمار رسمی ثبت شده در سامانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی این بازه زمانی ۳۳ هزار و ۴۴۰ گردشگر سلامت (بیمار غیر ایرانی) به مراکز درمانی مشهد مراجعه کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۲۹ هزار و ۲۹۱ گردشگر بوده، بیش از ۱۴ درصد رشد داشته است. از این میزان گردشگر سلامت، ۱۵ هزار و ۱۷۲ نفر به بیمارستان‌های دولتی و ۱۶ هزار و ۵۶۴ نفر به بیمارستان‌های خصوصی و بقیه گردشگران سلامت به سایر مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها مراجعه کرده‌اند.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد درآمد حاصل از گردشگری سلامت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱، هزار و ۹۷۴ میلیارد و ۲۴۴ میلیون ریال بوده که این عدد در ۶ ماهه نخست امسال به سه هزار و ۹۳۴ میلیارد و ۵۶۶ میلیون ریال رسیده است که از این میزان درآمد گردشگری سلامت امسال، هزار و ۱۱ میلیارد و ۱۵۲ میلیون ریال در بیمارستان‌های دولتی و ۲ هزار و ۹۱۵ میلیارد و ۱۵۸ میلیون ریال در بیمارستان‌های خصوصی و بقیه در سایر مراکز درمانی، درمانگاه‌ها و کلینیک‌ها کسب شده است.

بدیعی گفت: با بیان این که بیشترین خدمات درمانی که گردشگران سلامت از آن‌ها بهره‌مند شدند خدمات زنان و نازایی، قلب و عروق، چشم و بینایی و زیبایی بوده است و بیشترین گردشگران سلامت امسال به ترتیب از کشور‌های عراق، افغانستان، ترکمنستان و تاجیکستان بودند.

وی با تأکید بر اینکه رسالت معاونت بین الملل، پوشش ارائه خدمات بین المللی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و سلامت است اظهار کرد:در این راستا اقدامات مؤثری در زمینه افزایش تعاملات علمی و گردشگری سلامت از ابتدای امسال انجام شده است و همچنین به تازگی با همکاری معاونت آموزشی برنامه‌های مؤثری در خصوص جذب دانشجویان بین الملل تدوین شده است.

معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در رتبه بین المللی تعاملات توانسته است رتبه بسیارخوبی کسب نماید و موضوع گردشگری سلامت هم با توجه به تلاش‌های حوزه معاونت درمان و مدیریت گردشگری سلامت و هماهنگی و همکاری بیمارستان‌ها در این امر بسیار تأثیرگذار بوده است.

منبع: وبدا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->